CALOSC A CZESC

CAŁOŚĆ A CZĘŚĆ. Od wielu lat toczy się polemika, co jest lepsze i bardziej skuteczne w kształceniu: rozbić materiał nauczania na części czy uczyć go, jako całości. Kontrowersja ta występuje na przykład, gdy chodzi o naukę czytania. Tradycyjną metodą jest uczenie dzieci liter alfabetu, następnie brzmienia liter, następnie liter połączonych w sylaby lub krótkie słowa. Wreszcie słowa układa się w zdania. Nowsza metoda polega na uczeniu dzieci rozpoznawania całych słów i zwrotów. Metoda ta okazała się dla większości dzieci bardziej skuteczna, wobec czego zostaje wprowadzana na miejsce metody starszej. Tak więc, w tej dziedzinie podejście całościowe zajmuje miejsce podejścia częściowego. W nauce gry na fortepianie metoda częściowa będzie polegała na uczeniu ćwiczeń pakowych i gam zanim pozwoli się grać utwory muzyczne. Pojedynczych nut należy uczyć się przed akordami. W malarstwie metoda częściowa wymaga, aby uczniowie przed pr bą namalowania obrazu, opanowali umiejętność posługiwania się pędzlem, techniką światła i techniką właściwą dla oddania różnego rodzaju scen. Przykłady na podejście do nauczania z punktu widzenia części, mogą się wydawać skrajne, nie są one jednak niezwykłe. [więcej w: endoproteza stawu biodrowego cennik, stopnie upośledzenia umysłowego tabela, świadome śnienie forum ]

Powiązane tematy z artykułem: endoproteza stawu biodrowego cennik stopnie upośledzenia umysłowego tabela świadome śnienie forum