Jesli chodzi o niepokój dzieci, to rola nauczyciela w klasie jest trudna z róznych przyczyn, z których nie najmniejsza sa jego wlasne problemy spowodowane zyciem w epoce niepokoju

Jeśli chodzi o niepokój dzieci, to rola nauczyciela w klasie jest trudna z różnych przyczyn, z których nie najmniejszą są jego własne problemy spowodowane życiem w epoce niepokoju. Oto jedna z przyczyn, dlaczego nauczanie wymaga tak dużej wrażliwości na potrzeby i problemy dziecka. Dobrym nauczycielem jest ten, kto umie wyczuć stopień nasilenia niepokoju w swojej klasie i podjąć kroki, żeby go zmniejszyć, dopuścić go we właściwej mierze, pokierować nim pozytywnie lub nawet nieco go wzniecić zależnie od potrzeby danej chwili. STRESZCZENIE Uczenie się jest podstawą naszych prób przystosowania się do środowiska, zaspokajania naszych podstawowych potrzeb i przezwyciężania niepokoju. Dzieci muszą się uczyć, ponieważ mają potrzeby, które muszą być zaspokojone. Niektóre przedmioty, których dzieci uczą się w szkole, odpowiadają ich potrzebom, lecz o wielu nie można tego powiedzieć. Materiał uczenia się, nie związany z potrzebami dzieci, wchod zi w skład programu nauczania po części, dlatego, że społeczeństwo uważa ten materiał za ważny, po części zaś, ponieważ kształcenie musi w mniejszym lub większym stopniu mieć charakter masowy. Treścią uczenia się są umiejętności, wiadomości, pojęcia i postawy. Nauczyciel tradycyjny jest przede wszystkim zainteresowany nauczaniem umiejętności i wiadomości, do tego zazwyczaj w izolacji. [patrz też: pracownia emg, transkrypcje nagrań, program do prezentacji danych na mapach ]

Powiązane tematy z artykułem: pracownia emg program do prezentacji danych na mapach transkrypcje nagrań