Nauczyciel musi poznac przezycia i dojrzalosc dzieci, zeby zadecydowac, czy sa gotowe do uczenia sie jakiegos materialu

Nauczyciel musi poznać przeżycia i dojrzałość dzieci, żeby zadecydować, czy są gotowe do uczenia się jakiegoś materiału. Na ogół uczenie się przebiega o wiele skuteczniej, jeżeli materiał przedstawia się uczniowi raczej całościami posiadającymi znaczenie niż jako nie powiązane z sobą części. Nie zawsze można łatwo określić pojęcie „znacząca coś całość”, ponieważ to co stanowi dla nauczyciela „całość” i „coś znaczy”, może nie stanowić tego dla dziecka. Jeżeli materiał, którego należy się nauczyć, nie ma dla dziecka znaczenia, będzie z punktu widzenia dziecka bez sensu – będzie nonsensem. Nonsensów uczymy się o wiele trudniej i łatwiej ich zapominamy niż materiału sensownego. Poziom aspiracji dziecka jest również ważnym czynnikiem uczenia się. Dzieci, których świadectwa mówią o powodzeniu w nauce szkolnej, lokują swoje aspiracje na poziomie realnym; uczniowie, którym się w szkole nie powodzi, mają aspiracje albo za wyso kie, albo za niskie. Ważną jest rzeczą, aby dzieci miały możność doznawania w nauce zarówno powodzeń, jak i niepowodzeń. [patrz też: dzieci z autyzmem terapia, diagnoza autyzmu, osocze bogatopłytkowe w ortopedii ]

Powiązane tematy z artykułem: diagnoza autyzmu dzieci z autyzmem terapia osocze bogatopłytkowe w ortopedii