Oczywiscie, latwo sie przekonac, ze lezeli nie wprowadzi sie do nauczania dosc wczesnie jakiejs „calosci”, uczen traci zainteresowaniEUR przedmiotem i staje sie bierny

Oczywiście, łatwo się przekonać, że leżeli nie wprowadzi się do nauczania dość wcześnie jakiejś całości, uczeń traci zainteresowani€ przedmiotem i staje się bierny. Gdyby nie pozwalano grać w tenisa, dopóki nie opanuje się wszystkich uderzeń, tenisistów byłoby bardzo mało. Przypadkowo przykład ten ilustruje jeden z błędów niedostrzeganych często przez nauczycieli, którzy przychylają się do częściowego podchodzenia do nauczania. Mianowicie, jeżeli nawet ktoś opanuj-e wszystkie ruchy tenisowe, biegłość ta nie spowoduje, że będzie dobrym tenisistą. Zdolność do gry w tenisa może w dużym stopniu zależeć od biegłości w ruchach, lecz biegłość w ruchach nie stanowi biegłości gry w tenisa. Jest to ważny moment, często pomijany, gdy stosuje się wyłącznie podejście częściowe. Podejście częściowe do uczenia się prowadzi do nieuwzględniania potrzeby utworzenia pewnego rodzaju układu odniesienia pomagającego uczniom powi ązać jeden aspekt materiału z innymi, jak również z poprzednimi przeżyciami. Stąd nie jest rzeczą zadziwiającą, że badania J. P. Guilforda i E. B. Newmana wykazują, że uczenie się postępuje szybciej i jest lepiej utrwalone, gdy materiał, którego się uczymy, jest sensowny, posiada strukturę i organizację. Typowa w tej dziedzinie fest seria badań opisanych przez May V. Seagoe. Doszła ona do wniosku, że całościowe podejście było na ogół lepsze niż podejście częściowe. [patrz też: fizjoterapia Poznań, Dmuchawy bocznokanałowe, Autyzm kielce ]

Powiązane tematy z artykułem: Autyzm kielce Dmuchawy bocznokanałowe fizjoterapia Poznań