Oczywiscie

Oczywiście, przeżycie powodzenia jest nam potrzebne, żeby się podnieść na duchu, zachęcić nas i dać poczucie adekwatności, co jest istotne dla gotowości do uczenia się tak samo jak dla zdrowia psychicznego. Musimy pamiętać również, że powodzenie i niepowodzenie są słowami, które mają dla różnych osób różne znaczenie. Najłatwiejszą rzeczą dla nauczycieli jest wyznaczyć uczniom swoje własne wartościowanie powodzenia i niepowodzenia, zapominając, że punkt widzenia dzieci i dorosłych może być zupełnie różny. Pani Gulicksen, nauczycielka klasy piątej, może uważać, że uczniowi powodzi się, gdy zna dokładnie ortografię większości słów z listy wyrazów przeznaczonych na dany tydzień. Niepowodzenie zaś – według niej – może oznaczać umiejętność poprawnego pisania tylko jednej czwartej lub mniej tych, wyrazów. Tim Haslett jest tak zdolny, że mógłby nauczyć się wszystkich słów, lecz sądzi, że pani Gulicksen zawzięła si na niego i dlatego on stanowczo odmawia zrobienia czegokolwiek, co mogłoby ją zadowolić. Nie dla wszystkich dzieci powodzenie w nauce ma to samo znaczenie Powodzeniem dla Tima jest zatem doprowadzenie panny Gulicksen do poczucia frustracji i dlatego uparcie odmawia uczynić cokolwiek: żeby ją zadowolić. Cindy Lawson, z tej samej klasy, uważa za powodzenie tylko fakt zdobywania bardzo dobrych stopni. Każdy gorszy stopień jest niepowodzeniem. Dora Clausen pracuje, ale opanowuje poprawnie zaledwie jedną czwartą słów. Biorąc pod uwagę jej poprzednie postępy w szkole i wyniki uzyskane przez nią w testach inteligencji, można sądzić, że to jest wszystko, czego można od Dary oczekiwać. [podobne: rehabilitacja niemowląt, ortopeda warszawa, montaż smt ]

Powiązane tematy z artykułem: montaż smt ortopeda warszawa rehabilitacja niemowląt