Potrzebne sa im nagrody w postaci powodzenia, lecz trzeba dac im równiez moznosc doznania niepowodzen i moznosc uczenia sie na ich podstawie bez przezywania poczucia winy

Potrzebne są im nagrody w postaci powodzenia, lecz trzeba dać im również możność doznania niepowodzeń i możność uczenia się na ich podstawie bez przeżywania poczucia winy. Niepokój jest w uczeniu się czynnikiem, który zasługuje na szczególną uwagę. Dzieciom widocznie potrzebne jest przeżywanie pewnego minimum niepokoju jako podniety do uczenia się: Chociaż niektóre badania wskazują na to, że niepokój działa jako bodziec lub podnieta ułatwiająca uczenie się, inne wykazują, że powoduje on bardzo różne skutki i może przeszkadzać, jeżeli jest zbyt silny. Większość trudności nauczania jest wynikiem niepokoju raczej zbyt dużego niż zbyt małego. Ponieważ niepokój jest tak nieodłączną częścią życia codziennego, jest też czynnikiem zawsze obecnym w klasie szkolnej. Fakt, że nauczyciel ma do czynienia z niepokojem, stawia wielkie wymagania jego umiejętnościom zawodowym. Nauczyciel jako centrum sytuacji uczenia się Cechą charakterystyc zną warunków uczenia się w klasie koncentrującej się wokół osoby nauczyciela: jest sztywność, formalizm i nudna bierność. [podobne: Zabawy dla dzieci z autyzmem, rehabilitacja dzieci, kołnierze ortopedyczne ]

Powiązane tematy z artykułem: kołnierze ortopedyczne rehabilitacja dzieci Zabawy dla dzieci z autyzmem